Vilkår og betingelser

KJØPS- OG LEVERANSEVILKÅR

Ladma AS, orgnr. 922 840 261 MVA.
Mail: [email protected]  
Tlf: 48 28 02 16

Disse kjøp- og leveringsvilkårene gjelder for bestillinger som en forbruker gjør på nettsiden.

1. Bestilling

Alle priser vises i norske kroner og er inkludert MVA. Etter en bestilling vil vi sende en ordrebekreftelse til den oppgitte e-postadressen. Det er viktig at du oppgir en gyldig e-postadresse for at vi skal kunne sende deg informasjon om mulige forsinkelser etc.

Ladma AS tar forbehold om skrivefeil på våre nettsider. Vi forbeholder oss retten til å kunne stoppe ordre om det avdekkes feil eller mangler i produkttest, informasjon, pris eller tilsvarende. Kunden vil i slike tilfeller bli gjort oppmerksom på hva som er feil og få valget mellom å kansellere ordre eller gjennomføre kjøpet etter korrigering av feil/mangler.

2. Betaling

Vi tilbyr betaling via Vipps.

3. Levering

Levering er skjedd når kjøperen, ellers hans representant, har overtatt produktet. Hvis ikke leveringstidspunkt fremgår av bestillingsløsningen, skal selger levere varen til kjøper uten unødig opphold og senest 30 dager etter bestillingen fra kunden. Varen skal leveres hos kjøper med mindre annet er særskilt avtalt mellom partene. 

4. Frakt

Vi tilby fri frakt i Norge, Sverige og Danmark. 

5. Angrerett

Kjøperen kan angre kjøpet av varen etter angrerettlovens bestemmelser. Angrerett innebærer at kjøperen uten grunn kan returnere varen til selgeren selv om det ikke er noen mangel ved den og selv om den ikke er levert. Angrefristen utløper 14 dager etter at kunden eller noen tredjepart, annen enn transportøren, tar varen(e) i fysisk besittelse.

Kjøper må selv besørge og betale for returfrakt.

Varen(e) må være uskadet og med ubrutt emballasje.

Hvis du ønsker å utøve angreretten, sender du en melding om at du vil angre kjøpet via e-post til [email protected].

6. Reklamasjon

Har kjøper mottatt et produkt som er mangelfullt, kontakt oss så snart som mulig ved å sende en e-post til [email protected].

Ved reklamasjoner trenger vi følgende:

1. Kundeopplysninger: Ordrenummer, navn og adresse.

2. Vareopplysninger: Omfang, bilde, og vareinformasjon.

Feil og mangler dekkes av forbrukerkjøpsloven Oppdager du en feil eller mangel må du innen rimelig tid etter at du oppdaget, eller burde ha oppdaget det, gi Elox.no melding om dette. Du har likevel alltid minst to måneders reklamasjonsfrist. Reklamasjonen må senest skje to år etter at du overtok produktet, eller fem år dersom produktet eller deler av det ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lenger enn to år. Hvis du ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende.

Melding om feil og mangler ved produktene skal overbringes Ladma AS skriftlig.

Ladma AS forbeholder seg retten til å nekte reklamasjon hvis det viser seg at produktet ikke er mangelfullt med utgangspunkt i gjeldende forbrukerlovgivning.

7. Konflikløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig  på  telefon 23  400  600  eller www.forbrukertilsynet.no.

Se for øvrig Forbrukerrådet sine nettsider for mer informasjon om forbrukerkjøpsloven og dine rettigheter.